Urszula Orzeł

CEE Strategy and Market Access Advisor

Urszula posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie zawodowe w branży farmaceutycznej. W ramach czołowej międzynarodowej firmy farmaceutycznej obejmowała wysokie stanowiska zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami.

Pełniła funkcję Dyrektora Zarządzającego w Bułgarii, a następnie była odpowiedzialna za obszar onkologii w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE), zapewniając dostęp pacjentów do nowych technologii w pięciu krajach.

Na wcześniejszym etapie kariery w Polsce pracowała w kluczowych obszarach sprzedaży, marketingu oraz market access (m.in. jako Dyrektor Market Access na Polskę).

Urszula ukończyła studia podyplomowe MBA w dziedzinie zarządzania i marketingu na Uniwersytecie Sztokholmskim. Kontynuowała edukację w zakresie Executive Leadership w Simmons University w Bostonie oraz IESE Business School w Barcelonie. Jest również absolwentką krakowskiego Uniwersytetu Ekonomicznego.

Zainteresowania Uli obejmują również działalność non-profit w zakresie promocji zdrowia. Szczególną uwagę poświeciła zdrowiu kobiet jako członek Rady Zarządzającej Fundacji dla Zdrowia Kobiet w Polsce oraz Executive Ambasador na Europę w ramach „MfM Foundation”, inicjatywy na rzecz obniżenia śmiertelności okołoporodowej matek.

W wolnych chwilach zdobywa szczyty górskie.

Doświadczenie

Wybrane projekty

  • Przygotowanie strategii wdrożeniowych zarówno dla produktów wysoce innowacyjnych, jak i masowych,
  • Opracowanie i wdrażanie strategii refundacyjnych (pełen zakres market access) zarówno w Polsce jak i w krajach CEE oraz na Bałkanach,
  • Projektowanie polityki cenowej, dla produktów innowacyjnych w momencie wejścia na rynek, jak i przygotowywanie strategii cenowej w warunkach wysokiej konkurencyjności rynku,
  • Account Management w rynku szpitalnym, w tym budowa i zarządzanie zespołem Account Managerów, analiza rynku szpitalnego, mapowanie i analiza efektywności procesów zakupowych w szpitalach,
  • Zarządzanie wielofunkcyjnymi projektami (cross-country, cross-functional) w celu efektywnej współpracy z kluczowymi klientami w obszarze rynku zdrowia,
  • Budowanie struktur i zespołów promocyjnych, sprzedażowych i accessowych,
  • Opracowanie, wdrożenie, walidacja procesów marketingowych, sprzedażowych, accessowych,
  • Prowadzenie szeregu szkoleń i warsztatów w różnych obszarów – m.in. z z efektywnych technik oraz strategii accessowych, negocjacyjnych, sprzedażowych i konkurencyjnych,
  • Pełnienie funkcji mentora dla osób z wielu państw europejskich w strukturach czołowej, międzynarodowej firmy farmaceutycznej,
  • Przygotowywanie strategiczne i przeprowadzanie fuzji w firmach farmaceutycznych,
  • Wsparcie i zarządzanie procesami restrukturyzacyjnymi.